Kylä | Koulu | Kyläyhdistys | Tapahtumat | Harrastustoiminta | Yritykset

VAIVION TARMO RY.

Urheiluseuramme on perustettu v. 1931 ja niinpä kuluvana  vuonna juhlimmekin seitsemättäkymmentä toimintavuottamme.

Seuramme jäsenet ovat osallistuneet,  hiihto ja yleisurheilukilpailuihin, Liperin kunnan sekä piirisarjatasolla hyvällä menestyksellä. Osoituksena tästä on koulullemme kerätty lukuisa joukko erilaisia kierto- ym. palkintoja vuosien varrelta. Seuramme on kasvattanut nuorista urheilijoita aina SM- tasolle saakka. Jäsenmäärä on tällä hetkellä n. 90 henkilöä.

Me ” Tarmolaiset ” toimimme tiiviissä yhteistyössä kyläyhdistyksen ja koulun kanssa, järjestäen erilaisia kuntoliikunta ja muita tapahtumia kyläläisille.  Kesäajan tapahtumiin kuuluvat myös pyörä- ja kävelyretket joihin paikallinen luonto tarjoaa mitä parhaimmat puitteet.

Talvella hiihdellään kunnan ylläpitämällä valaistulla ladulla ja koululaisille järjestetään peli-iltoja koulun tiloissa. Aikuiset pitävät huolta kunnostaan jumppaamalla ohjatusti kerran viikossa. Samoin sählynpelaajat kokoontuvat talvella kerran viikossa reikäpallon pariin. Kevättalvella auringon jo lämmittäessä hankia järjestämme jo perinteeksikin muodostuneen ulkoilupäivän hauskan yhdessäolon ja makkaranpaiston merkeissä.

puheenjohtaja  Petri Huikuri      p. 648252

sihteeri           Paavo Hopponen  p. 648177