LIPERIN KOULU

Jouni Hyttinen

• 7 B, E
  • tavattavissa ma - pe klo 8.00 - 16.00 puh. 040 573 7922

Tarvittaessa yhteydenottopyynnön voi jättää myös Wilmaan tai sähköpostiin (etunimi.sukunimi(at)liperi.fi)

Toiminta

Oppilaanohjaajiin voi olla yhteydessä kaikissa oppilaan opiskeluun liittyvissä asioissa.

Oppilaanohjaajat tapaavat oppilaita tarvittaessa henkilökohtaisesti. Yhdeksännellä luokalla oppilaille tarjotaan mahdollisuus vähintään kerran henkilökohtaiseen ohjauskeskusteluun jatko-opintoihin liittyen. Myös huoltajat voivat osallistua näihin tapaamisiin.

Oppilaanohjaajat osallistuvat myös erityisoppilaiden HOJKS-palavereihin yhdeksännen luokan aikana.

Oppilaanohjaajat ovat kiinteä osa koulun oppilashuoltoa ja toimivat yhteistyössä opettajien ja kuraattorin kanssa, sekä tarvittaessa terveydenhoitajan, sosiaalityöntekijöiden sekä koulupsykologin kanssa.

Oppilaanohjaus koostuu oppilaanohjauksen luokkatunneista, henkilökohtaisesta ohjauksesta sekä pienryhmäohjauksesta. Oppilaanohjauksen yhtenä osa-alueena on työelämään tutustuminen.

Luokkatunteja on 7. luokalla 0,5 vvh, 8. luokalla 0,5 vvh ja 9. luokalla 1,0 vvh

Oppilaanohjauksen opetussuunnitelma löytyy kunnan/koulun opetussuunnitelmasta.

Työharjoittelut (TET)

7. luokalla 1 pv oppilaan itse hankkimassa työpaikassa kevätlukukaudella

8. luokalla viikko oppilaan itse pääsääntöisesti kotikunnan alueelta hankkimassaan työpaikassa kevätlukukaudella

9. luokalla viikko oppilaan itse lähialueelta hankkimassa työpaikassa syyslukukaudella